2025. június 01.
olvasási idő: 20 perc

Változások a Pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló előírásokban 2025

2025.01.01-től a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésével és megakadályozásával kapcsolatos (PMT) jogszabály számos ponton változott, így szükséges a PMT szabályzatot is frissíteni, a módosításokat átvezetni, és egységes szerkezetben nyomtatni, aláírni.

A NAV a szabályzat mintát az oldalán feltüntetett dátum szerint 2025.01.30-án tette közzé, de a NAV PMT-val kapcsolatos oldala január eleje óta nem volt elérhető, 2025.05.20-a után lett újra elérhető az oldal.

https://pei.nav.gov.hu/tipusszabalyzatok/tipusszabalyzatok

A netinas.hu szoftverben a PMT szabályzat 2025-ös verziója elérhető.

 

Ebben a cikkben az alábbiakat foglaljuk össze:

1. A netinas.hu (konyveloseged.hu) program alkalmazásában a PMT módosítást hogyan érdemes lekérni.

2. A 2025.01.30-tól módosult NAV által kirakott szabályzat változásai.

 

 

1. A netinas.hu (konyveloseged.hu) program alkalmazásában a PMT módosítást hogyan érdemes lekérni.

A változtatással értintett Pénzmosás Megelőzés ÚJ modulban lekérhető a 2025-ben hatályos szabályzat.

A modulon belül kattintsunk a Szabályzat gombra. Válasszuk ki a létrehozott szabályzatot, amennyiben üres a terület, még nem hoztunk létre korábban szabályzatot, akkor az +Új szabályzat létrehozása gombra kell kattintani, ha már volt korábban létrehozott szabályzat, akkor kattintsunk az adott sor jobb oldalán lévő sárga ikonra.

Módosítás esetén

Bal oldalt találja a Módosítások feliratot, válassza a legalsó dátumot, és nyomja meg a Módosítás létrehozása ebből gombot.

Ekkor megjelenik egy dátum lekérdezés, „Kérlek add meg a szabályzat módosítás keltét, dátumát”. Jelen esetben a 2025.01.30-át, majd a Módosítás létrehozása gombra kattintva létrejön az új módosított szabályzat, amiben a látható adatokat módosíthatja.

Ha mindent átírt amit szeretett volna, vagy nem kíván mást változtatni, akkor a lap alján nyomja meg a Szabályzat adatinak mentése gombot.

Ezt követően lehetősége van a bal felső részben látható Teljes nyomtatás, Teljes letöltés, Módosítás nyomtatás, Módosítás letöltés gombok közül a megfelelőt kiválasztani.

Javasoljuk, hogy először a módosítások nyomtatását válassza, és a mentés után a teljes nyomtatást, nyomtassa ki a teljes szabályzatot, majd írja alá a megfelelő helyeken.

Új szabályzat létrehozása esetén töltsön ki minden adatmezőn az oldalon, majd nyomja meg az oldal alján található Szabályzat adatainak mentése gombot. Ekkor a bal felső részben nyomtathatja, letöltheti a kész szabályzatot.

Természetesen lehetőség van itt is, hogy a létrehozott szabályzat bármely részét módosíthatja bal oldalt a „Szerkesztett változatok”-ban lévő Teljes szerkesztése, illetve Módosítás szerkesztése gombot megnyomva az egész szabályzat módosíthatóvá válik. Ezt választva azonban már nem tudja az automatikus változásokat beépíteni, csak kézzel tudja hozzáadni az esetleges módosításokat.

 

A Pénzmosás megelőzés új modulban a Korábbi szabályzatok gombot megnyomva látható a 2025.01.30-tól érvényes NAV által közzétett szabályzat is.

 

2. A 2025.01.30-tól módosult NAV által kirakott szabályzat változásai.

A módosítással érintett részek pirossal kiemelésre kerültek.

 

Bővülő és új alapfogalmak

tényleges tulajdonos fogalma kiegészült:

d) alapítványok esetében az a természetes személy,

da) aki az alapítvány vagyona legalább huszonöt százalékának a kedvezményezettje, ha a leendő kedvezményezetteket már meghatározták, vagy

db) akinek érdekében az alapítványt létrehozták, illetve működtetik, ha a kedvezményezetteket még nem határozták meg,

dc) aki tagja az alapítvány kezelő szervének, vagy meghatározó befolyást gyakorol az alapítvány vagyonának legalább huszonöt százaléka felett, vagy

dd) a da)-dc) alpontban meghatározott természetes személy hiányában aki az alapítvány képviseletében eljár,

Új fogalomként jött be a rendszerbe:

f) zártkörű befektetési alap esetében

az a természetes személy, aki egyedül vagy a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli hozzátartozójával együttesen a befektetési alapban kibocsátott befektetési jegyek legalább 25%-át tulajdonolja,

olyan jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén, amely a befektetési alapban kibocsátott befektetési jegyek legalább 25%-át tulajdonolja, e befektető a) vagy b) pont szerinti tényleges tulajdonosa,

az a természetes személy, aki az általa egyedül vagy a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli hozzátartozójával együttesen birtokolt befektetési jegyek alapján jogosult a zártkörű befektetési alap kezelési szabályzata meghatározott feltételeinek módosításának jóváhagyására vagy az alapkezelés átruházásának jóváhagyására; továbbá ilyen jogosultsággal egyedül rendelkező jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet befektető esetén e befektető a) vagy b) pont szerinti tényleges tulajdonosa, valamint

az a természetes személy, aki egyéb módon tényleges irányítást, ellenőrzést gyakorol a zártkörű befektetési alap felett.

ügyfél-átvilágítás: az üzleti kapcsolat létesítésekor, illetve ha a korábban rögzített ügyfél-azonosító adatok valódiságával, vagy megfelelőségével kapcsolatban kétség merül fel, a Szabályzat III. fejezetében meghatározott ügyfél-átvilágítási intézkedések elvégzése. Az ügyfél, annak meghatalmazottja, a Szolgáltatónál eljáró rendelkezésre jogosult, továbbá a Szolgáltatónál eljáró képviselő, az ügyfél tényleges tulajdonosai Pmt.-ben meghatározott azonosítása és személyazonosságának ellenőrzése (az adatok visszakereshető módon történő rögzítése), az ügyfél kockázati besorolása, a személyazonosság igazoló ellenőrzése, az üzleti kapcsolat céljának és jellegének megismerése, folyamatos figyelemmel kísérése;

 

Változott az azonosítás leírása

II/B/1 Az ügyfél meghatalmazottja, a Szolgáltatónál eljáró rendelkezésre jogosult, továbbá a Szolgáltatónál eljáró természetes személy képviselő azonosítása és személyazonosságának igazoló ellenőrzése

A Szolgáltató az azonosítás során az alábbi adatokat köteles rögzíteni:

  1. családi és utónevét;
  2. születési családi és utónevét;
  3. állampolgárságát;
  4. születési helyét, idejét;
  5. anyja születési nevét;
  6. lakóhelyét, ennek hiányában tartózkodási helyét;
  7. az azonosító okmányának típusát és számát.

Az ügyfél, vagy az ügyfél nevében vagy megbízása alapján eljáró természetes személy személyazonosságának igazoló ellenőrzése érdekében a Szolgáltató köteles megkövetelni az alábbi okmányok bemutatását:

  1. magyar állampolgár személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványa és lakcímet igazoló hatósági igazolványa, ez utóbbit abban az esetben, ha a lakóhelye vagy tartózkodási helye Magyarországon található;
  2. külföldi állampolgár természetes személy úti okmánya vagy személyi azonosító igazolványa, feltéve hogy az magyarországi tartózkodásra jogosít, tartózkodási jogot igazoló okmánya vagy tartózkodásra jogosító igazolványa, magyarországi lakcímet igazoló hatósági igazolványa, amennyiben lakóhelye vagy tartózkodási helye Magyarországon található.

A születési családi és utónév, és az anyja születési neve adatok rögzítése mellőzhető, ha a személyazonosság igazoló ellenőrzése érdekében bemutatott okirat azt nem tartalmazza.

Az állampolgárság ellenőrzése mellőzhető, ha a személyazonosság igazoló ellenőrzése érdekében bemutatott okirat azt nem tartalmazza. A Szolgáltató köteles az arra vonatkozó információt rögzíteni, hogy az adat rögzítésére az ellenőrzés mellőzésével került sor. (Ezt a Szabályzat 1. számú mellékletében szereplő adatlapon történő feljegyzéssel teheti meg a Szolgáltató)

A Szolgáltató köteles ellenőrizni a bemutatott okirat érvényességét (hitelességét), a meghatalmazás érvényességét, ügyfél Szolgáltatónál eljáró rendelkezésre jogosultjának rendelkezési jogosultságát, továbbá a képviselő képviseleti jogosultságát.

A Szolgáltató kockázatérzékenységi megközelítés alapján a személyazonosság igazoló ellenőrzése érdekében jogosult a személyazonosságra vonatkozó adat olyan közhiteles nyilvántartás alapján történő ellenőrzésére, amelynek kezelőjétől törvény alapján adatigénylésre jogosult.

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzése és megakadályozása, a Pmt.-ben meghatározott kötelezettségek megfelelő teljesítése, az ügyfél-átvilágítási kötelezettség teljes körű végrehajtása, valamint a felügyeleti tevékenység hatékony ellátása céljából a Szolgáltató a személyazonosság igazoló ellenőrzése érdekében a bemutatott okiratról – ideértve az okiratban feltüntetett valamennyi személyes adatot – , a lakcímet igazoló hatósági igazolvány személyi azonosítót igazoló hátoldala kivételével másolatot készít, vagy az azonosításhoz szükséges, a Pmt.-ben előírt adatok vonatkozásában elvégzett közhiteles nyilvántartásból történt adatlekérdezés eredményét rögzíti és elektronikusan vagy papír alapon nyilvántartja.

Személyazonosítás vagy lakcímigazolás során az adatszolgáltatás és az adatok igazoló ellenőrzése a digitális állampolgárság szolgáltató által digitálisan kiállított hiteles igazolás alapján is elvégezhető.

 

II/B/2 A jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél azonosítása és a személyazonosságának igazoló ellenőrzése változása

Ha az ügyfél jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, a képviseletében vagy megbízása alapján eljáró személy átvilágítását követően a jogi személy, illetve a jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet átvilágítását is el kell végezni.

A Szolgáltató az azonosítás érdekében a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet alábbi adatait köteles rögzíteni:

  1. nevét, rövidített nevét;
  2. székhelyének, külföldi székhelyű vállalkozás esetén – amennyiben ilyennel rendelkezik – magyarországi fióktelepének címét;
  3. főtevékenységét;
  4. képviseletére jogosultak nevét és beosztását;
  5. ha ilyennel rendelkezik, a kézbesítési megbízottjának családi és utónevét, valamint lakóhelyét vagy tartózkodási helyét;
  6. cégbírósági nyilvántartásban szereplő jogi személy esetén cégjegyzékszámát, egyéb jogi személy esetén a létrejöttéről (nyilvántartásba vételéről, bejegyzéséről) szóló határozat számát vagy nyilvántartási számát;
  7. adószámát.

A tényleges tulajdonos azonosítása is módosult, kiegészült.

II/B/3 A tényleges tulajdonos azonosítása

A tényleges tulajdonos a Pmt. alapján csak természetes személy lehet.

A jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél képviselője köteles személyes megjelenéssel írásban, vagy a Szolgáltató által üzemeltetett, biztonságos, védett, a felügyeleti szerv által meghatározott módon, előzetesen auditált elektronikus hírközlő eszköz útján nyilatkozni a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél tényleges tulajdonosáról a következő adatok megadásával:

  1. családi és utónév;
  2. születési családi és utónév;
  3. állampolgárság;
  4. születési hely, idő;
  5. lakóhely, ennek hiányában tartózkodási hely;
  6. tulajdonosi érdekeltség jellege és mértéke;
  7. a tényleges tulajdonos kiemelt közszereplőnek minősül-e (Szabályzat 2. számú melléklet).

A jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél képviselője a nyilatkozatában köteles minden, a Pmt. 3. § 38. pontjában foglaltaknak megfelelő (alapfogalmak között leírt) természetes személyt feltüntetni tényleges tulajdonosként.

Ha kétség merül fel a tényleges tulajdonos kilétével kapcsolatban, a Szolgáltató megtesz minden további, a Szabályzat III. fejezet B pontjának 4. alpontjában, valamint a fokozott ügyfél-átvilágítás tényleges tulajdonost érintő rendelkezéseiben meghatározott intézkedést mindaddig, amíg nem bizonyosodik meg a tényleges tulajdonos személyéről, ideértve az ügyfél tulajdonosi és irányítási rendszerének megértését is. A kétség alapjául szolgáló adatokkal, tényekkel a Szabályzat III. C. fejezete foglalkozik részletesebben.

A Szolgáltató köteles a tényleges tulajdonos személyazonosságára vonatkozó adat ellenőrzésére a részére bemutatott okirat, nyilvánosan hozzáférhető nyilvántartás, vagy más olyan nyilvántartás alapján, amelynek kezelőjétől törvény alapján adatigénylésre jogosult.

Ha a jogi személy vagy jogi személyiséggel rendelkező szervezet ügyfél tényleges tulajdonosa a Pmt. 3. § 38. pont f) alpontja alapján a vezető tisztségviselő, a Szolgáltató köteles a vezető tisztségviselőt azonosítani és a személyazonosságának igazoló ellenőrzését elvégezni.

A jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfelek vonatkozásában a Szolgáltató köteles feltárni az ügyfél tulajdonosi és irányítási rendszerét is.

(A tényleges tulajdonos kilétének, valamint az ügyfél tulajdonosi és irányítási szerkezetének megértése és megállapítása érdekében megteendő intézkedésekre vonatkozó részletszabályokat miniszteri rendelet fogja meghatározni.)

A Szolgáltató köteles rögzíteni az elvégzett ügyfél-átvilágítási intézkedéseket, valamint az arra vonatkozó információt is, ha ezen intézkedéseket nem tudta végrehajtani.

Fontos szabály, hogy a jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél nyilvántartja a tényleges tulajdonosaira vonatkozó, adatokat, és gondoskodik ezen adatok naprakészen tartásáról az Afad-törvény alapján, amelynek következtében az ügyfél képviselőjét jogszabály kötelezi arra, hogy mindenkor naprakész adatokkal rendelkezzen az általa képviselt szervezet tényleges tulajdonosi struktúrájáról.

A Szolgáltató köteles nyilvántartást vezetni a tényleges tulajdonos azonosítása és személyazonosságának igazoló ellenőrzése érdekében megtett intézkedésekről, az adatrögzítés dátumának feltüntetésével.

Különösen a komplex, összetett tulajdonosi struktúrák esetében célszerű az ügyfél-átvilágítási adatlapon rögzíteni a tényleges tulajdonosi nyilatkozatban szereplő személyek megállapításához vezető céghálózatról egy egyszerű folyamatábrát. Az ügyfél képviselőjétől bekért – a tényleges tulajdonos személyét igazoló – dokumentumok másolatát, vagy a Szolgáltató által végzett nyílt forrású, vagy engedélyezett hozzáférésű keresések eredményének másolatát meg kell őrizni az ügyfél-átvilágítás dokumentációi között. A komplex tulajdonosi struktúrák esetében különösen indokolt a tényleges irányítást, ellenőrzést gyakorló azonosítása.

Ennek keretében a Szolgáltató vegye figyelembe különösen azokat a meghatalmazásokat, amelyek az ügyfél-társaság offshore államban bejegyzett tulajdonosától származnak, és tényleges irányítást biztosítanak valamely személy részére, aki így tulajdonképpen a tulajdonosi jogokat gyakorolni tudja az ügyfél-társaságban. 

A Szolgáltató az ügyfél és a tényleges tulajdonos személyazonosságának igazoló ellenőrzését az üzleti kapcsolat során is lefolytathatja, ha ez a rendes üzletmenet megszakításának elkerülése érdekében szükséges, és ha a pénzmosás vagy a terrorizmus finanszírozásának valószínűsége csekély. Ebben az esetben a személyazonosság igazoló ellenőrzését az első ügylet teljesítéséig be kell fejezni.

Azokban az esetekben, ahol az ügyfél tulajdonosai között nem természetes személyek is vannak, a tényleges tulajdonos megállapításánál figyelembe kell venni azokat a természetes személyeket is, akik a tulajdonosi láncban végig fenntartva a legalább 25 %-os részesedési aránnyal vagy szavazati joggal rendelkeznek, tényleges befolyással bírnak az ügyfél döntéseire, illetve tevékenységére.

A tényleges tulajdonosi nyilatkozat a Szabályzat 1. számú melléklet szerinti formanyomtatvány (II. pontjának) kitöltésével tehető meg.

Amennyiben az ügyfél nevében vagy megbízása alapján eljáró személy a nyilatkozattételt megtagadja, vagy az ügyfél-átvilágítás nem végezhető el teljeskörűen, a Szolgáltató az ügyféllel nem létesíthet üzleti kapcsolatot, vagy köteles megszüntetni a vele fennálló üzleti kapcsolatot.

Bővült a kiemelt közsszerplői nyilatkozatokkal kapcsolatos szabályzatrész:

 

II/B/6 A kiemelt közszereplői nyilatkozatok rögzítése

A Szolgáltató az ügyféltől az arra vonatkozó nyilatkozat megtételét is köteles kérni, hogy a tényleges tulajdonosa(i) kiemelt közszereplőnek minősül(nek)-e.

A kiemelt közszereplői nyilatkozat a Szabályzat 2. számú mellékletében található.
A nyilatkozatot a szervezet képviseletében eljáró személy teszi valamennyi azonosítási kötelezettség alá tartozó tényleges tulajdonos viszonylatában.

A Szolgáltató köteles olyan kockázatkezelési rendszert kialakítani és fenntartani, amely alapján a Szolgáltató képes annak folyamatos megállapítására, hogy az ügyfél vagy a tényleges tulajdonos kiemelt közszereplőnek vagy kiemelt közszereplő közeli hozzátartozójának, vagy a kiemelt közszereplővel közeli kapcsolatban álló személynek minősül-e.

Kiemelt közszereplői minőség vizsgálatát lehetővé teszik például a kiemelt közszereplő minőség vizsgálatát támogató fizetős és ingyenes szolgáltatások, alkalmazások. (PEP search, PEP screening keresőszavakkal több ingyenes alkalmazás is elérhető)

(Az ügyfél és a tényleges tulajdonos vonatkozásában a kiemelt közszereplői minőség megállapításával kapcsolatos kockázatkezelési rendszer kialakítására vonatkozó részletszabályokat a szolgáltatók vonatkozásában miniszteri rendelet fogja meghatározni.)

Ha az ügyfél vagy az ügyfél szervezet valamely tényleges tulajdonosa kiemelt közszereplőnek minősül:

a nyilatkozatnak tartalmaznia kell, hogy a Pmt. 4. § (2) bekezdésének mely pontja alapján minősül kiemelt közszereplőnek;

az üzleti kapcsolat létesítésére kizárólag a kijelölt felelős vezető jóváhagyását követően kerülhet sor;

a természetes személy ügyfél esetében a pénzeszköz és vagyon forrására vonatkozó nyilatkozatot kell kérni, illetve a tényleges tulajdonos esetében lehet kérni (Szabályzat 3. számú melléklet);

az ügyfél szervezetet magas kockázati kategóriába kell sorolni és az üzleti kapcsolatot megerősített eljárásban kell folyamatosan figyelemmel kísérni.

A Szolgáltató a felügyeleti szerv által meghatározott feltételekkel rendelkező, előzetesen auditált elektronikus hírközlő eszköz útján is nyilatkoztathatja az ügyfél képviselőjét a tényleges tulajdonos törvényben meghatározott adatairól.

A Szolgáltató köteles intézkedéseket tenni a megtett nyilatkozat jogszabály alapján e célra rendelkezésére álló, vagy nyilvánosan hozzáférhető nyilvántartásban történő ellenőrzése érdekében.

Az ügyfél képviselőjének tényleges tulajdonosra vonatkozó írásbeli nyilatkozata – kockázatérzékenységi megközelítés alapján – mellőzhető, ha a Szolgáltató a törvényben meghatározott adatokat a részére bemutatott okiratok, a tényleges tulajdonosi nyilvántartás és más olyan nyilvántartás alapján rögzíti, amelyeknek kezelőjétől törvény alapján adatigénylésre jogosult. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles az arra vonatkozó információt is rögzíteni, hogy az adatok rögzítésére az ügyfél írásbeli nyilatkoztatása mellőzésével került sor.

A Szolgáltató kiemelt közszereplői nyilatkozatot abban az esetben rögzítheti az ügyfél képviselője nyilatkoztatásának mellőzésével, amennyiben teljes bizonyossággal, igazolható (dokumentálható) módon győződött meg arról, hogy az ügyfél, vagy tényleges tulajdonosa kiemelt közszereplő.

 

Kiegészült a titokvédelmi rendelkezés

D. Titokvédelmi rendelkezések

A bejelentés teljesítéséről, annak tartalmáról a Szolgáltatónál csak a bejelentést kezdeményező személy, a kijelölt személy, az adatok kezelésére jogosult személy és a kijelölt felelős vezető szerezhet tudomást.

A Pmt.-ben előírt – hatóságok részéről történő megkeresés alapján – adatszolgáltatás teljesítéséről a Szolgáltató részéről csak a kijelölt felelős vezető és azon foglalkoztatottak szerezhetnek tudomást, akiknek a közreműködése az adatszolgáltatás teljesítéséhez feltétlenül szükséges.

A pénzügyi információs egység a megkeresést a kijelölt személynek küldi meg, továbbá a megkeresésben megjelölt adatot, titkot a kijelölt személy köteles megküldeni a pénzügyi információs egység részére.

A Szolgáltató köteles biztosítani, hogy az ügyfél-átvilágítás során rögzített személyes adatok kezelése csak a Pmt.-ben meghatározott kötelezettségek teljesítésével összhangban történjen, továbbá illetéktelen személy az adatokhoz, iratokhoz, okirat másolatokhoz ne férjen hozzá.

A Pénzmosás és Terrorizmusfinanszírozás Elleni Iroda felügyeleti tevékenysége keretében, illetve operatív elemzése során küldött megkeresése kapcsán jogosult megismerni a titokvédelmi rendelkezéssel védett adatokat.

A Pmt. 54. § (4) és (5) bekezdése lehetőséget biztosít az ott meghatározott feltételek megléte esetén, hogy a szolgáltatók felfedés tilalma alá tartozó információkat fedjenek fel egymás között.

 

A mellékletek is módosultak, jellemzően a lakóhely fogalmat használja a szabályzat.

I./1. Természetes személy ügyfél, vagy az ügyfél nevében vagy képviseletében eljáró természetes személy adatai:

(Képviseleti jogosultságot minden esetben ellenőrizni szükséges, okiratokról másolatot kell készíteni)

  1. családi és utónév:
  2. születési családi és utónév:
  3. állampolgárság:
  4. születési hely, idő:
  5. anyja születési neve:
  6. lakóhely, ennek hiányában tartózkodási hely:
  7. azonosítási okmány típusa, száma:

II./1. A tényleges tulajdonosra vonatkozó nyilatkozatok (természetes személy ügyfél esetében)

Alulírott ……………………………….. nyilatkozom, hogy az üzleti kapcsolat létesítésekor/ügyleti megbízás adásakor a saját nevemben és érdekemben járok el. (ha I/1. rovatban azonosított személy 100%-ban a tényleges tulajdonos)

----------------------------------------------

aláírás

Alulírott ………………………………..nyilatkozom, hogy az üzleti kapcsolat létesítésekor/ ügyleti megbízás adásakor az alábbi tényleges tulajdonos(ok) nevében és / vagy érdekében járok el:

  1. családi és utónév:
  2. születési családi és utónév:
  3. állampolgárság:
  4. születési hely, idő:
  5. lakóhely, ennek hiányában tartózkodási hely:

--------------------------------------------------

aláírás

II./2. A tényleges tulajdonosra vonatkozó nyilatkozatok (jogi személy ügyfél esetében)

jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet ügyfél képviselője köteles írásban nyilatkozni a gazdálkodó szerv tényleges tulajdonosa(i)nak alábbi adatairól

(több tényleges tulajdonos esetén mindegyik tekintetében külön-külön kitöltendő)

  1. családi és utónév:
  2. születési családi és utónév:
  3. állampolgárság:
  4. születési hely, idő:
  5. lakóhely, ennek hiányában tartózkodási hely:

tulajdonosi érdekeltség jellege, mértéke:

---------------------------------------------------

Az ügyfél képviseletében eljáró személy aláírása, vagy

Az adatok rögzítése az ügyfél Pmt. 9. § (1) bekezdésében meghatározott írásbeli nyilatkoztatása mellőzésével történt

 

A vagyon forrását igazoló nyilatkozatban is a lakóhely jelenik meg módosuló fogalomként.

VAGYON FORRÁSÁT IGAZOLÓ NYILATKOZAT

1. Természetes személy esetén

1.1. Azonosító adatok

1.1.1. Családi és utónév:

1.1.2. Születési hely, idő:

1.1.3. Lakóhely (ennek hiányában tartózkodási hely):

 

A bejelentés a kijelölt személy részére nyomtatványon is a lakóhely változott.

BEJELENTÉS A KIJELÖLT SZEMÉLY RÉSZÉRE

 a pénzmosásra, terrorizmus finanszírozására vagy vagyon büntetendő cselekményből való származására utaló adatról, tényről, körülményről

1. Az észlelő neve, beosztása: ....................................................................................................

1.1. Az észlelés időpontja: ..........................................................................................................

2. A bejelentésben szereplő ügyfél és tényleges tulajdonos azonosító adatai

 Az ügyfél képviseletében eljáró személy bejelentő számára ismert adatai:

  1. családi és utónév:……………………………………………………….
  2. születési családi és utónév:……………………………………………..
  3. állampolgárság:…………………………………………………………
  4. születési hely, idő:………………………………………………………
  5. anyja születési neve:…………………………………………………….
  6. lakóhely, ennek hiányában tartózkodási hely:…………………………….
  7. azonosítási okmány típusa, száma:………………………………………

 

 

 

Kapcsolódó árak megtekinthetők itt: https://www.konyveloseged.hu/arak, és további modulok megrendelése netinas@netinas.hu e-mail címen.